Új korszak kezdődik a virtuális termékek történetében. A Nike NFT-projektje, az RTFKT, 2025 januárjában lezárja működését, miközben a novemberi NFT eladások hatalmas növekedést mutattak.
A kezdetek és a nagy ugrás
Az RTFKT 2020-ban indult útjára, és rövid időn belül a legígéretesebb NFT-projektek közé került. A vállalat 8 millió dollárt gyűjtött be befektetőktől, többek között az Andreessen Horowitztól. A Nike 2021 decemberében vásárolta fel a céget az NFT-láz csúcsán. A Nike ezzel nemcsak a digitális térben kívánt terjeszkedni, hanem a sport, kreativitás, játék és kultúra metszéspontján új kapcsolatokat is ki akartak építeni. Az RTFKT felvásárlása a metaverzum stratégiájának fontos lépése volt, de a piac azóta jelentősen megváltozott -írja a Cointelegraph.
Az utolsó gyűjtemény: a Blade Drop
Az RTFKT a bezárás előtt még egy utolsó kollekciót jelentet meg, a Blade Dropot. A csapat közleménye szerint ez nem csupán a búcsú jele, hanem tisztelgés is az innováció előtt, amely az RTFKT-t egyedivé tette. Az NFT-projekt hivatalos közleményében így fogalmazott: „Az RTFKT nem ér véget. Azzá válik, amire mindig is hivatott volt: a kulturális forradalom egy Artifaktjává.” A vállalat emellett egy új weboldalt is indít, amely bemutatja a projekt úttörő eredményeit.
Pénzügyi siker és hullámvölgyek
Az RTFKT eddig közel 50 millió dolláros bevételt hozott, amelyből 45 millió dollár jogdíjakból származott. Az olyan kollekciók, mint az MNLTH és a CloneX Mintvial, jelentős részt képviseltek ebben: ezek 16,4 millió, illetve 13,9 millió dolláros bevételt értek el. A legnagyobb sikereket a 2021-2022-es NFT-láz idején könyvelhették el. Ugyanakkor a Nike nemrégiben csökkenő keresletet jelzett a fizikai cipők piacán is, ami a digitális térben való jelenlétet még fontosabbá tehette volna.
Az NFT piac állapota ma
Az RTFKT bejelentése akkor érkezett, amikor az NFT-piac ismét fellendülést mutatott. A CryptoSlam adatai szerint novemberben az NFT eladások elérték az 562 millió dollárt, ami hat hónapja nem látott csúcs. Az éves összesített eladások már közel 9,9 milliárd dollárnál tartanak, ami meghaladja a 2023-as eredményeket, bár messze elmarad a 2021-es és 2022-es számoktól. A Nike döntése és az NFT-piac jelenlegi állapota rávilágít a digitális termékek, és általában a kriptoipar iránti érdeklődés ingadozó természetére.
Írd meg véleményed Discord szerverünkön.