A Dorsia nevű luxus vendéglátóplatform mostantól lehetővé teszi a kriptovalutás fizetést, így újabb mérföldkőhöz érkezett a digitális pénzek térnyerése az elit szolgáltatások világában.
Egyre több luxusmárka áll be a kripto mögé
Az elmúlt években egyre több luxusmárka kezdett el kísérletezni a kriptovaluták elfogadásával. Lamborghini, Ferrari vagy a Patek Philippe is lehetővé tette, hogy kriptopénzzel vásároljuk meg portékáikat. Most ehhez a sorhoz csatlakozott a Dorsia, egy exkluzív vendéglátással foglalkozó alkalmazás. Az újítás révén a felhasználók például usdc-ben vagy solana-alapú tokenekkel is fizethetnek. A szolgáltatást a MoonPay nevű kriptós fizetési platform integrációja tette lehetővé. A cél, hogy a tehetősebb ügyfelek kényelmesebben és modernebb módon intézhessék a foglalásaikat -írja a Cointelegraph.com.
Dorsia: tagsági rendszer és dinamikus árak
A Dorsia nem egy hagyományos foglalási rendszer, hanem egy zárt klub, amely tagság alapján működik. A tagok nem csak éttermekhez, de kulturális programokhoz is hozzáférést kapnak. Az árak nem fixek, hanem dinamikusan változnak, attól függően, mennyire népszerű egy-egy helyszín. Ez a rugalmasság különösen jól illeszkedik a kriptovalutás fizetésekhez. A felhasználók az appon belül választhatják ki, milyen kriptóval szeretnének fizetni. Ez a lehetőség új szintre emeli a prémium vendéglátás élményét.
A kriptós fizetések motorja
A Dorsia kriptós funkcióját a MoonPay tette lehetővé, amely már több luxusmárkával is együttműködött. Az olyan nevek, mint a Gucci, Bugatti vagy Christie’s aukciósház már régóta használják a szolgáltatásaikat. A MoonPay 2024-ben 112%-os bevételnövekedést könyvelt el, míg 2025 első negyedévében 123%-kal nőtt a tranzakciós volumene. Az egyik kulcsfontosságú lépésük az volt, hogy 2025 januárjában felvásárolták a solana-alapú Helio fizetési processzort. Ez tette lehetővé, hogy stabilcoinokkal, például usdc-vel is fizetni lehessen a Dorsia alkalmazásban. A MoonPay folyamatos terjeszkedése azt mutatja, hogy a kriptós fizetés nemcsak hype, hanem komoly üzlet is.
A luxusutazás és a kriptó találkozása
A Grand View Research előrejelzése szerint a luxusutazás piaca 2030-ra eléri a 2,3 billió dollárt. Ebben a hatalmas piaci térben a digitális megoldások és kriptós fizetések egyre fontosabb szerephez jutnak. A Dorsia pont ezt a hullámot lovagolja meg: exkluzív szolgáltatásait most már a legmodernebb fizetési módszerekkel is igénybe lehet venni. Ez nemcsak kényelmesebb, de gyakran gyorsabb és nemzetközileg is rugalmasabb alternatíva. Az olyan holderek (kriptoeszközök hosszú távú megtartója), akik előszeretettel utaznak, mostantól még egyszerűbben költhetik el digitális vagyonukat. A lépés ráadásul új kapukat nyit más luxusbrandek számára is.
Mi következik ezután?
A Dorsia lépése csak egy újabb jelzés arra, hogy a kriptovaluták egyre inkább belépnek a mainstream szolgáltatások közé. A MoonPay és hasonló cégek már most is azon dolgoznak, hogy még több márkához eljuttassák ezt a lehetőséget. Nem kérdés, hogy a következő években a kriptós fizetés egyre kevésbé lesz kivétel, és egyre inkább alapértelmezett opció. Akik korábban holderként (azaz hosszú távú megtartóként) kriptóztak, most már aktívan long pozíciót (árnövekedésre számító befektetést) is vállalhatnak a fizetési szektorban. A short pozíciók (árcsökkenésre spekuláló stratégiák) ideje úgy tűnik, lejárt – legalábbis a luxus világában. Az biztos, hogy a Dorsia és a MoonPay példája új szintre emelte a kriptovaluták használatát.
Hozzászólnál a témához? Véleményed elmondhatod Discord szerverünkön.